søndag 10. mars 2013

Statusrapport

Fredag startet jeg for fullt med detox/fastekur med aloe vera.

Jeg drikker 3 dl aloe vera juice om dagen, fordelt på 3 "måltider", sammen med masse vann. I tillegg spiser jeg grønnsaker, et par frukt og egg eller annen proteinholdig mat. I tillegg spiser jeg en brødskive til frokost for å få litt fiber.

I dag søndag merker jeg at jeg har mindre vondt i leddene, jeg kan reise meg opp uten at det gjør så innmari vondt i knærne. Og jeg føler at jeg har litt mer bevegelighet og litt mindre melkesyrefølelse.

Og humøret da, mye mer på jevnan som vi sier herover.........skal iallefall aldri miste målet av syne.


tumblr_lo9k5j8SE31qhtggqo1_500

1 kommentar:

  1. Den aller sikreste måten en kan ty til for at ingenting skal forandres, er å gjøre ingenting. Så det å gjøre noe, må jo derfor gi et mulig resultat som strekker seg mot andre enden av skalaen.:)

    For eget vedkommende har jeg alltid spist det jeg vil, uten å legge på meg. Men det har begynt å forandre seg litt. Er vel alderen som krever sitt. Så for tre måneder siden var det stopp. Da la jeg om, og bestemte meg for å være mer bevisst.

    Selv tror jeg på det enkle. Mindre mat og mer mosjon. Mosjonen venter på vår og bedre vær, men jeg begynte å spise sunnere, en tredjedel mindre, og kuttet ut sjokolade utenom i helga. Ikke så mye jeg satte i gang med andre ord, men litt, og nå har jeg tatt av rundt åtte, ni kilo, og fått mye mer energi. Pluss at jeg puster mye lettere (har et lungeproblem). Det betyr at effekt kommer raskt om en holder seg til planen. I hvert fall er det min erfaring. Så lykke til. Og hold deg til planene du legger, og vær sta og standhaftig. Å ta en bit sjokolade som belønning fordi en klarte å ikke spise en annen funker dårlig, selv om en stemme i hodet sier at du kan tillate deg det. Belønninger som går på kalorier er alltid dårlig nytt. Det samme når det kommer til trøst.:)

    Bjørn

    SvarSlett