torsdag 28. februar 2013

Status 28.2.13

Har jeg begynt ennå, neida, jeg er så flink til å planlegge oppstart, men ikke fullføre, som vanlig.

Jeg vet av erfaring at det å endre holdninger og ikke minst motivere seg for endringer er himla vanskelig de første 3-4 ukene, da går det bedre.

Jeg har dessuten vært i tvil om hva slags opplegg som passer best for meg.

I tillegg til å ha mange kg for mye, sliter jeg også med muskelsmerter og stort søvnbehov. Dette har jeg slitt med siste året. Jeg har nå kontaktet fastlegen min for å starte oppsjekking av hva som kan være galt.
I tillegg tenker jeg nå seriøst på å ta en fastekur med aloe vera, og i tillegg ta nødvendige vitaminer og næringsstoffer som aloe veraen ikke dekker.

Det fine med aloe vera er at den renser ut slaggstoffer som legger seg i tarmtottene, og balanserer næringsstoffene, som f eks mineralparene, slik at disse virker optimalt i kroppen. Valget står mellom 2 merker, Essenza, som er et norsk firma, og Forever Living Products, som jeg har prøvd tidligere. Det som avgjør er en kombinasjon av pris og næringsstoffer, og jeg ønsker å kontakte Essenza for å få vite mer om hvor aloe veraen er produsert og hva denne juicen inneholder. Forevers juice kjenner jeg mye til fra før og vet at den virker. Men jeg har lyst til å sjekke disse ut mot hverandre før jeg tar et valg.

Ellers har jeg vel bestemt meg for å gå på det kostholdet jeg hadde når jeg gikk på slankekurs sist, og dette er basert på vanlig norsk kosthold med balansert inntak av proteiner, fett og karbohydrater. Det er enklere å følge enn å ha egen diett. Det har jeg forresten verken tid eller råd til.

Jeg har startet i dag, og spist følgende:

Kl 06.00 Frokost
2 brødskiver med spekeskinke og syltetøy
1 glass melk
Kaffe

kl 10.30 1 kopp mokkakaffe

Kl 12.00 Lunsj
4 knekkebrød med makrell i tomat, skinkeost og ost, samt salat
Vann
1 kopp sjokolademelk.

Nå skal jeg snart ha en kopp sjokomelk til, og litt frukt.

Belønningen for oppstart er at jeg skal innom Plantasjen i Elverum og handle for resten av gavekortet vi fikk til bryllupet. Så får vi se hva jeg ender opp med.

Har da startet i dag, rett og slett. Jeg skal komme tilbake til målsettinger osv, men satser på ca 1 kg pr uke. Skal også ha i gang et treningsopplegg, men må starte pent slik at muskulaturen  tåler belastningen. Tenker jeg begynner med rolige gåturer på ca 1/2 time pr dag.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar