onsdag 2. januar 2013

Noteringer

Jeg har begynt å notere ned det jeg spiser, og via et kaloriberegningsprogram sette opp sånn ca hvor mye kalorier jeg får i meg pr dag.

To dager på rad nå så har jeg spist i underkant av 2000 kcal pr dag. Jeg synes dette er ganske bra, og finner god nytte i å notere alt, for da har jeg litt kontroll med matinntaket.

Neste steg nå blir å erstatte noen av matvarene med mer fornuftige alternativer. Erfaringsmessig vet  jeg også at det å ha en strategi mot salthunger og søtsug er veldig fornuftig, og da kan rå grønnsaker med dip og Riccola urtedrops være gode alternativer. Noen er også glad i dessert, og cottage cheese eller riskake med eplemost uten sukker, er greit å spise da.

Jeg lover stadige oppdateringer på hvordan framgangen er.

Og en ting til, jeg har kastet badevekta langt bort. Er man interessert i hvordan det går, så bruk målebånd og mål strategiske steder......da kan det hende det blir en gledelig overraskelse.....er jo det som fyller klærne.......

Og så tror jeg denne mannens tankegang er sunnere enn hans kvinnelige utgave presterer her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar